Technika tworzenia obrazu:
»Grafika rastrowa– obraz powstaje z prostokątnej siatki leżacych blisko siebie punktów (tzw. pikseli). Głównym parametrem w przypadku grafiki rastrowej jest wielkość bitmapy.
»Grafika wektorowa– obraz rysowany jest za pomocą kresek lub łuków. Cechy charakterystyczne grafiki wektorowej:
ups

Charakter przedstawiania danych:
» Grafika dwuwymiarowa (2D) – wszystkie obiekty są płaskie.
» Grafika dwuwymiarowa, ale z użyciem warstw (2,5D) – elementy są w różnych warstwach, mogą się poruszać niezależnie od siebie co daje w efekcie poczucie gry trójwymiarowej, ale są to jednak obiekty płaskie (2D).
» Grafika trójwymiarowa (3D) – obiekty są umieszczone w przestrzeni trójwymiarowej i celem programu komputerowego jest przede wszystkim przedstawienie trójwymiarowego świata na dwuwymiarowym obrazie.

Cykl generacji obrazu:
» Grafika nieinterakcyjna – program wczytuje uprzednio przygotowane dane i na ich podstawie tworzy wynikowy obraz. Tak działa program, który wczytuje z pliku definicję sceny trójwymiarowej i na jej podstawie generuje obraz sceny.
»Grafika interakcyjna – program na bieżąco uaktualnia obraz w zależności od działań użytkownika, dzięki temu użytkownik może od razu ocenić skutki. Bardzo ważne w tym przypadku jest, że czas odświeżenia obrazu nie może być zbyt długi. Dlatego w przypadku grafiki interakcyjnej akceptuje się i stosuje uproszczone metody rysowania obiektów, aby zminimalizować czas oczekiwania na wizualizację działań użytkownika.
»Grafika czasu rzeczywistego – program musi bardzo szybko (kilkadziesiąt razy na sekundę) generować obraz, aby wszelkie zmiany były natychmiast uwidocznione. Grafika czasu rzeczywistego ma szczególnie duże znaczenie w różnego rodzaju symulatorach oraz jest powszechna w grach komputerowych.